Fejlesszünk, hogy túléljünk!

Egy kisbolt evolúciója a kezdetektől napjainkig. Nem mindig volt ilyen egyszerű a kiskereskedők élete, mint manapság. Legújabb bejegyzésünk rávilágít a lényegre: fejleszteni, fejleszteni, fejleszteni!

Alkalmazottból vállalkozó

A rendszerváltás körüli időszakban szinte mindenki saját vállalkozásba kezdett, hiszen mind belföldön, mind külföldön egyedülálló piaci lehetőségek nyíltak. Sokan éreztek magukban annyi elhivatottságot, hogy alkalmazotti munkaviszonyukat feladva saját erőből próbáljanak boldogulni.

Rengeteg kis üzlet nyílt ebben az időben, butiktól a trafikig, a lángossütőtől a kifőzdéig széles volt a paletta. A jórészt még szabályozatlan – illetve könnyen kijátszható szabályokkal rendelkező – környezet segítette a vadkapitalizmus burjánzását.

Ha az ember betért egy ilyen boltba vásárolni, akkor kapott egy kézzel kitöltött nyugtát - vagy nem - jobb esetben pénztárgépbe ütötték a vásárlást, vagy azt sem. 

Változó idők

Az első évek szabályozatlansága után kezdett letisztulni a kiskereskedelmi ágazat, köszönhetően az egyre inkább formálódó, rendszerezett környezetnek. Főszereplőnk itt lép a történetbe, amikor megnyitotta 30 négyzetméteres üzletét egy lakótelepi üzletsoron.

Újság, édesség, ital, cigaretta, buszjegy és lottó. A klasszikus mátrix egyre jobban kezdett működni. A közelben lévő általános iskola miatt a forgalom is egyre növekedett, így emberünknek már alkalmazottat kellett felvennie, hogy amíg a beszerzéseket intézi a nagykerben, addig legyen aki a pénztárgépet püföli.

Megoldás kell!

Talpraesett hősünk nyitott szemmel jár a világban, és rájött néhány dologra, amivel javíthatná szolgáltatását, nem mellesleg megkönnyíthetné a saját munkáját.

- Csúcsidőben sorbanállás alakult ki az üzlet előtt, mivel a kiválasztott termék árát kézzel kellett a pénztárgépbe bepötyögni. Ráadásul ha a vásárló a Sárga termék helyett Zöldet szeretett volna, akkor a hátsó raktárban kellett megkeresni az árut. Megoldás kell!

- A bevételezés a beérkezett áru számlán való kipipálásában merült ki. Ha elfogyott valami, akkor el kellett szaladni a nagykerbe, sokszor egy-egy tételért is. Ha változott egy ár, akkor a kézzel írott árcédulát kellett egyesével átragasztani. Megoldás kell!

- Nem beszéltünk még az év végi leltárról, ami egy egész napos történet is lehetett, és többek között az üzlet egyik falát teljesen beborító újságos regál teljes készletét kellett leszámolni kézzel, egyesével.

Hősünk úgy érezte, ezt az időt inkább a családjával töltené, vagy bélyegeket rendezgetne az albumában. Megoldás kell!

Megszületik a döntés: fejleszteni kell!

Mivel főszereplőnk szeret rendszerben gondolkodni ezért egyértelmű volt, hogy ezekre a problémákra egyszerre kell megoldást találni. Beruházott hát egy számítógépre, vásárolt egy raktárkezelő, és számlázó programot valamint egy olyan pénztárgépet, amely kezeli ezeket. A vonalkódolvasó használata közben mosolyogva gondolt vissza a kézzel írott nyugták korszakára.

Mi változott? 

- Egységnyi idő alatt jóval több vásárlót tudott kiszolgálni a vonalkód-leolvasó segítségével, és ha valakinek a raktárban lévő árura volt szüksége, elég volt csak rápillantani a számítógép monitorára. Megszűntek a hosszú sorok a bolt előtt!

- Amikor áru érkezett, a modern technika segítségével pillanatok alatt bevételezte a termékeket, és árváltozás esetén elég volt a gépben módosítani az árakat. A készlet is pillanatok alatt ellenőrizhető, és a rendeléseket szállítónként egy riportban összeállította a program.

- A leltár elvégzése néhány órás rutinra csökkent az adatgyűjtő eszközökkel, így a fennmaradó idő alatt nyugodtan rendezgethette ritka madagaszkári bélyegjeit.

Konklúzió, avagy végtelen történet

Versenytársait így megelőzte, és újabb üzleteket nyitva már hálózaton keresztül menedzseli vállalkozását. Folyamatos fejlesztéssel elérhető, hogy versenyelőnyben maradjunk a konkurenciával szemben, és megkönnyítsük saját munkánkat. Az már csak hab a tortán ha minőségi eszközeinket egy helyen, garanciával, és ügyfélszolgálattal tudjuk megvásárolni.

Cikk letöltése PDF formátumban

Bakos Bence
Bakos Bence

A DigiCode Kft. ügyvezetője, az Online ügyfél és vásárlási élményért felelős vezető, akinek az egyik legfontosabb feladata a Sales csapat koordinálása.

Fontos, használható tippek, trükkök,
infók, tanulmányok.

Iratkozzon fel és értesüljön egyszerűen!

Feliratkozás

Érdeklődés és árajánlatkérés