Ezért fontos a követhetőség az élelmiszeriparban

Ezért fontos a követhetőség az élelmiszeriparban

Legyen szó a logisztikáról, az egészségügyről, vagy épp az élelmiszeriparról, egyvalami mindegyikben megegyezik: ellátási láncukban rendkívül fontos szerepet töltenek be az adminisztrációs feladatok. A különböző iparágak azonban a hatékony nyilvántartás érdekében különböző megoldásokat is igényelnek.

A vonalkódos címkézés szinte minden iparág esetében működőképes alternatíva, azonban a szükséges alapanyagok és eszközök már minden esetben eltérőek lehetnek.

Most megmutatjuk, miért fontos az élelmiszeripar szempontjából a megfelelő adminisztrációs megoldások megválasztása, és hogy milyen eszközöket használhatunk a hatékony munka érdekében.

Készlet nyilvántartása

Mint ahogyan bármilyen más üzletágban, az élelmiszeriparban is kiemelt jelentőséggel bír a készlet nyilvántartása. Éppen ezért használ a legtöbb vállalkozás vonalkódos rendszereket a gyors és egyszerű leltárazás érdekében.

A vonalkód címkék és szkennerek használata nem csak gyorsabbá, de biztonságosabbá és hatékonyabban követhetővé is teszi a nyilvántartást. Pillanatok alatt felmérhető, raktárunk miben szenved éppen hiányt, vagy mi az, amiből épp túl sok található a polcokon.

A vonalkódok és szkennerek, valamint a termékcímkék használata ráadásul nem csupán a termékek darabszámokra vonatkozó adminisztrációját teszi lehetővé. A megfelelő szoftverek alkalmazásával könnyen nyomon követhetővé válik például az adott termékek szavatossági ideje.

Ennek köszönhetően elkerülhető az, hogy olyan termék kerüljön ki a raktárból, melyet már nem lenne szabad a polcokra helyezni. 

Probléma esetén történő visszahívás

Bizonyos problémák a nyilvántartási megoldásoktól és az adminisztráció minőségétől függetlenül is megtörténhetnek. Az ok lehet emberi mulasztás, vagy egyszerűen az áru nem megfelelő minősége is, mint ahogyan ezt a közelmúltban visszahívott, szalmonella-gyanús tojások esete is mutatja.

Ilyen szituációkban a kereskedőnek kötelessége a lehető leggyorsabban visszahívni a problémás terméket. A gyors és hatékony visszarendelés pedig szinte lehetetlen lenne olyan modern, számítógépes nyilvántartás nélkül, melynek alapját a vonalkódos megoldások képzik.

A digitális adminisztráció segítségével szinte minden olyan információ nyilvántartásba vehető, melye egy terméket illetően fontos lehet. A származási hely, a forgalmazó, az összetevők, illetve az említett szavatossági idő. Ezek az adatok többek közt abban is segítenek, hogy probléma esetén a termék minél gyorsabban visszahívható legyen, és azelőtt kikerüljön a forgalomból, hogy problémát okozna a fogyasztóknak.

Milyen megoldásokat használ az élelmiszeripar?

A különböző iparágak természetesen az adminisztráció terén is különböző megoldásokat kívánnak. Az élelmiszeripar esetében több olyan, speciális elvárás is akad, melyet az egyszerű tekercses címkézés nem feltétlenül tud kielégíteni.

Bizonyos esetekben a vonalkódokat tartalmazó matricák közvetlenül a zöldségre vagy a húsárura kerülnek, így másféle ragasztót igényelhetnek, mint egy dobozra, üvegre, vagy épp műanyag flakonra kerülő címke. Arról nem is beszélve, hogy a hűtőházban tárolt termékek is erősebb alapanyagot, jobban tartó ragasztást igényelnek

Fontos továbbá az is, hogy a törvény által előírt adatok jól olvashatók legyenek a címkéken, így a szállítás és tárolás sem szabad, hogy kárt tegyen bennük. Ilyen adatok többek közt a szavatossági idő, a származási hely, vagy épp az adott élelmiszer összetételére vonatkozó, fontos információk.

Webáruházunkban minden olyan eszköz és kellékanyag megtalálható, ami az élelmiszeripari termékek hatékony és biztonságos címkézéséhez elengedhetetlen.


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés