Így óvhatjuk meg mobileszközeinket a túlzottan gyors elhasználódástól

Így óvhatjuk meg mobileszközeinket a túlzottan gyors elhasználódástól

2025-re várható, hogy az IoT-hez (a dolgok internetéhez) csatlakoztatott eszközök száma világszerte eléri a 75 milliárdot. Ezekre a készülékekre naponta dolgozók százezrei támaszkodnak, mind terepen, mind pedig raktárakban végzett munka során. Ahhoz pedig, hogy hatékonyan végezhessék feladataikat, mindegyiknek hibátlanul, a legkisebb problémától is mentesen kell működnie.

Ha szeretnénk, hogy okoseszközeink hosszútávon is megállják a helyüket a munka világában, érdemes képben lennünk néhány dologgal. Nem mindegy például, milyen készüléket választunk, és az sem, hogyan ügyelünk annak karbantartására.

Ebben a bejegyzésben éppen ezért megmutatjuk, hogyan óvhatjuk meg mobileszközeinket a túlzottan gyors, mindennapos igénybevételtől történő elhasználódástól.

Fontos a problémák megelőzése

A közelmúltban végzett, „vállalkozások mobilitásának állapotáról” szóló jelentésben a megkérdezett szakemberek 50%-a számolt be arról, hogy mobileszközeiken havonta tapasztalhatók különböző meghibásodások, melyek negatív hatással lehetnek a munkavégzésre.

Még ennél is rosszabb, hogy a válaszadók közel 40 százaléka állította, hogy mobilitási problémáik az elmúlt 12–18 hónapban nemhogy megoldódtak volna, sokkal inkább növekedtek.

Tekintve a mobileszközök állapota és a munkavállalók teljesítménye közötti összefüggést, egyértelmű, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a vállalati eszközök működésbeli hibáinak megelőzésére, a készülékek karbantartására.

Ez azonban nem egyszerű feladat. A legtöbb cég ugyanis nem feltétlenül engedheti meg magának a mobileszközök rendszeres ellenőrzését és karbantartását. Mi lehet tehát a megoldás a problémára?

Vásároljunk prémium minőségű eszközöket

Ha szeretnénk, hogy mobileszközeink hosszútávon is jó befektetésnek bizonyuljanak, érdemes a vásárlás során kissé mélyebben belenyúlni a pénztárcánkba. Az olcsó készülékek ugyanis csábítóak lehetnek, a spórolásnak azonban a legtöbb esetben olyan ára van, amit később, hónapok vagy évek múltán kell majd megfizetnünk.

A megbízható gyártótól származó, prémium minőségű mobil adatgyűjtők nem csak külső kialakításukat tekintve masszívabbak olcsóbb, névtelen társaiknál. Hardveres teljesítményük is megbízhatóbb, és szoftvereik frissítése is gördülékenyebb, egyszerűbb feladatot jelent, arról már nem is beszélve, hogy szervizköltségük is lényegesen alacsonyabb.

Figyeljünk a megfelelő körülményekre

Fontos, hogy ipari körülmények között kizárólag olyan eszközöket alkalmazzunk, amiket kifejezetten ipari felhasználásra terveztek. Az egyszerű, felhasználói mobileszközök nem képesek azt a teljesítményt nyújtani, amit az ipari gépek, éppen ezért csökkentik a hatékonyságot, gátolják a termelékenységet, és az esetek többségében akár veszélyesek is lehetnek.

Az ipari felhasználás céljából kidolgozott eszközök ezzel szemben extrém körülmények és magas igénybevétel mellett is megállják a helyüket, és biztosak lehetünk abban, hogy a szervizbe is kevesebbet kell járnunk, mintha az olcsóbb, általános felhasználásra tervezett gépeket választottuk volna.

Ha probléma van, csak a legjobb szakemberekhez forduljunk

Annak érdekében, hogy mobileszközeink igazán hosszú életűek legyenek, fontos, hogy bármilyen hiba felmerülése esetén megfelelő szakemberhez forduljunk velük. A szakszervizek általában drágábban dolgoznak ugyan, azonban a minden esetben maradéktalanul megoldják az eszközzel kapcsolatban felmerülő problémákat, a hibás alkatrészeket pedig prémium minőségű, gyári darabokkal helyettesítik.

A Zebra nyomtatóira, szkennereire és mobileszközeire a DNA csomagok igénybevételével már külön támogatás és karbantartás is igényelhető, annak érdekében, hogy elkerüljük a problémákat, vagy minél hamarabb sikerüljön megoldanunk őket.

Ilyen módon biztosak lehetünk abban, hogy eszközeink jó szolgálatot tesznek majd a mindennapi munka során, és hosszú évekig, vagy akár évtizedekig is támaszkodhatunk a segítségükre.

Cikk letöltése PDF formátumban

Bakos Bence
Bakos Bence

A DigiCode Kft. ügyvezetője, az Online ügyfél és vásárlási élményért felelős vezető, akinek az egyik legfontosabb feladata a Sales csapat koordinálása.

Fontos, használható tippek, trükkök,
infók, tanulmányok.

Iratkozzon fel és értesüljön egyszerűen!

Feliratkozás

Érdeklődés és árajánlatkérés