Innovatív megoldások a logisztika területén

Innovatív megoldások a logisztika területén

A megrendelések kezelése és a projektek koordinálása egy nagyvállat életében is kihívásokkal teli feladat. Az amerikai Cardinal Logistics nevű szállítmányozással foglalkozó cég például több, mint 233 eltérő projekten dolgozik párhuzamosan.

A munkák összehangolásához egy olyan rendszer szükséges, ami képes átláthatóvá és kezelhetővé tenni az adminisztrációval kapcsolatos feladatokat, és felgyorsítja a teljes munkafolyamatot. A Cardinal Logistic-nek a megoldást egy saját fejlesztésű szoftver, valamint a Zebra által gyártott mobileszközök jelentik.

Út az innováció felé: két eszköz, egy cél

A Cardinal Logistics a munkával járó regisztrációs és adminisztrációs feladatok ellátására és monitorozására korábban egyszerre több, különböző platformon működő eszközt és szoftvert is használt. Ez a módszer azonban egy idő után kaotikus állapotok kialakulásához vezetett, és nagymértékben gyengítette a produktivitást. A probléma megoldására a cég a közelmúltban nagyszabású innovációba vágott.

A változások fő céljaként egy, a munkákat egyszerűbben és hatékonyabban koordináló rendszer létrehozását jelölték ki. Az új struktúra feladata, hogy értékes időt spóroljon, ezáltal pedig növelje a termelékenységet és maximalizálja a vásárlói elégedettséget. A cég számára a megfelelő megoldást egy saját fejlesztésű szoftver, valamint a Zebra által gyártott hardware-ek alkalmazása jelentette. Saját fejlesztésű rendszerük előnye, hogy hatékonyan regisztrálja és kezeli a logisztikai feladatokkal kapcsolatos aktivitásokat, a rendelések felvételétől egészen a kiszállításig. A szoftver képes annélkül kezelni az eltérő igényekkel rendelkező ügyfelek igényeit, hogy a kiszállítóknak egyetlen eszköznél többre lenne szükségük a munka elvégzéséhez. Ez a rendszer azonban bármennyire hatékony is, nem tudna működni a megfelelő hardware használata nélkül.

A Cardinal Logostics-nek az innováció végrehajtásához olyan eszközökre volt szüksége, melyek képesek a WWAN-hálózatra történő csatlakozásra, a GPS-funkciók mellett pedig 1D és 2D vonalkódokat is gond nélkül olvasnak be. A cég választása ezért esett a Zebra MC65/67 és TC55 készülékeire. A két eszköz egyszerre funkcionál vonalkód szkenner, mobil számítógép, telefon, valamint GPS-készülékként, így a vállalat sofőrjeinek nincs szükségük arra, hogy ezekre a célokra különböző konstrukciójú eszközöket alkalmazzanak, melyek mindegyike más-más operációs rendszeren működik, és eltérő szoftvereket használ.

Kevesebb terhelés, nagyobb produktivitás

Az új rendszer hamar beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A kevesebb eszköz használata nem csupán kevesebb kiadással jár, de kevesebb problémával is, és már az első néhány hónapban látványosan felgyorsította a különböző munkafolyamatokat. A MC65/67 és TC55 vonalkód szkennerekre történő váltás rendkívüli módon megkönnyítette a kiszállítók munkáját, és nem csupán pénzt, de rengeteg értékes időt is spórolt a vállalatnak. Ez pedig rövid időn belül a vásárlói elégedettség és a termelékenység látványos megnövekedését hozta magával.

Zebra, TC55, MC65/67, logisztika, innováció

Érdeklődés és árajánlatkérés