Közeleg az ünnepi hajtás, ideje a raktárban is felkészülni!

Közeleg az ünnepi hajtás, ideje a raktárban is felkészülni!

Hamarosan itt a karácsonyi nagybevásárlás ideje, ami nem csak a vásárlók, de az üzlettulajdonosok számára is fontos időszak az évben. Ilyenkor hatalmas a hajtás, az árukészlet pillanatok alatt kipörög. Így érdemes már időben felmérni a raktárkészlet hiányosságait, hogy fel tudjunk készülni a novembertől várható vevőáradatra.

A dolgok pedig csak akkor mehetnek simán, ha adminisztrációs rendszerünk képes lépést tartani az ünnepi időszak által diktált, felpörgött tempóval.

Most megmutatjuk, mire is van szüksége egy üzletnek ahhoz, hogy sikeresen zárja a legpörgősebb karácsonyi szezont is!

Tartsunk lépést az árukészlettel

A sikeres szezonzárás egyik alapfeltétele, hogy már a decemberi hajtás előtt felkészítsük raktárunkat a legnagyobb ostromra. Annak érdekében, hogy mindig tudjuk, mire van épp szükség, a folyamatosan frissülő, digitális adatbázis bevezetése a legjobb megoldás

A digitális leltár segít abban, hogy felmérjük a vásárlói igényeket, és csak azokból a termékekből kelljen rendelnünk, melyek a legjobban fogynak az ünnepi szezonra történő bevásárlások során. Ilyen módon egyszerre érhető el a vásárlói elégedettség növekedése, és a raktárban porosodó felesleg elkerülésével a profit is hatékonyan maximalizálható.

A tökéletes raktári adminisztrációhoz egy jó raktárkezelő szoftver mellett néhány vonalkódolvasóra, valamint pár kiegészítőre is szükségünk lesz. De ha olyan eszközökkel szeretnénk végezni a munkát, melyek egyszerre több fronton is megállják a helyüket az ünnepi hajtás során, akkor érdemes lehet pár jó mobil adatgyűjtő beszerzésén is elgondolkodni.

Felejtsük el az elavult megoldásokat

A karácsonyi bevásárlás szempontjából a legdurvább napokat az adventi vasárnapok jelentik. Sok embernek ugyanis a folyamatos munka mellett nincs ideje máskor az ajándékok és ünnepi kellékek beszerzésére, kizárólag a hétvégéket tudják rászánni a felkészülésre.

Éppen ezért a legtöbb üzletnek egy ezüst-, vagy aranyvasárnapon hatalmas vevőáradattal kell számolnia. Az elavult, lassú eszközök pedig az ilyen napokon nem csak a pénztárosok, de a vevők, ezáltal pedig a tulajdonosok idegeit is igencsak megviselhetik.

Egy sűrű szezonban is jól működő üzletben alapvető feltétel a gyors és megbízható POS rendszer, mely lehetővé teszi az árucikkek vonalkódjainak gyors leolvasását és pontos feldolgozását is. Minél gyorsabban halad ugyanis a sor egy boltban, és minél kevesebb hibát ejtenek a pénztárosok, annál elégedettebbek lesznek a vásárlók a kiszolgálással.

Annak érdekében, hogy a POS rendszer megfelelően működjön, érdemes olyan megbízható eszközökkel dolgozni, mint a Zebra vagy a Honeywell prémium kategóriás vonalkódolvasó eszközei.

Egy jó asztali vonalkód szkenner szinte bármilyen szögből, nagyobb távolságból is képes hatékonyan beolvasni az árucikkeken található vonalkódokat. Egy csúcsminőségű olvasó beszerzésével nem csak a lehetséges hibák esélyét csökkenthetjük, de a sor is gyorsabban halad majd az üzletben, ami mind a vásárlóknak, mind a dolgozóknak, mind pedig nekünk hatalmas megkönnyebbülést jelent az ünnepi hajtás stresszes időszakában.

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy minél modernebb és gyorsabb eszközökkel dolgozunk, annál egyszerűbb lesz utolérni magunkat a karácsonyi nagybevásárlások idején. Abban az esetben pedig, ha sikeresen zárjuk a szezont, biztosak lehetünk benne, hogy nem csak vásárlóinknak, de dolgozóinknak és nekünk is kellemes, meghitt hangulatban telhetnek majd az ünnepek.


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés