A siker kulcsa a megfelelő készletnyilvántartás

A siker kulcsa a megfelelő készletnyilvántartás

A járványhelyzetnek köszönhetően egyre elterjedtebb az online vásárlás folyamata. Ez az üzletvezetők számára a korábbinál is nehezebb feladattá teszi a készletkezelést. Ennek legfőbb oka, hogy a bolti és az online vásárlók lényegében ugyanazokról a polcokról vásárolnak, így az eladásokkal kapcsolatos adminisztrációt két helyről is hatékonyan kell kezelnünk.

A feladat természetesen nem megoldhatatlan, sőt, azt is mondhatnánk, alapvetően egyszerű. Nincs hozzá másra szükség, mint egy online raktárkezelő megoldásra, mely néhány modern eszköz birtokában gyorsabbá, egyszerűbbé, nem utolsó sorban pedig pontosabbá teszi készleteink nyilvántartását.

Most megmutatjuk azt, hogyan működhet egy üzlet úgy, hogy ügyfeleit nem csak a boltban, de online felületeken is hatékonyan szolgálja ki.

Ezért fontos a készlethiány elkerülése

Sok vásárló korábban azért járt a hagyományos üzletekbe, hogy böngésszen az árucikkek közt. Megtekintse az általa kiszemelt dolgokat, kipróbáljon egy elektronikai cikket vagy felpróbáljon egy ruhaneműt azelőtt, hogy megvásárolná azt. A koronavírus-járvány hatására a helyzet azonban némileg megváltozott.

Sokan álltak át idén az online vásárlásra, melynek köszönhetően a legtöbb üzletnek ma már két oldalról kell tartania a frontot raktárkészlet terén. Nem elég, ha csak a bolti vagy csak az online eladásokra figyelünk, hiszen ha az árukészlettel kapcsolatos információink nem megfelelőek, könnyen meglehet, hogy kellemetlen szituációkba futunk.

Éppen ezért fontos mindig tudnunk, mely termékek mikor, milyen mennyiségben, és mely üzletekben érhetők el pontosan.

Kellemetlen lehet ugyanis, ha egy vásárló egy online ajánlat hatására boltunkba betérve azt tapasztalja, hogy az általa kiszemelt árucikket készlethiány miatt személyesen nem tudja megvásárolni, vagy épp egy sikeres virtuális rendelést ideiglenes készlethiány miatt mégsem tudunk teljesíteni.

Az ilyen helyzetek azonban szerencsére elkerülhetők. Abban az esetben, ha termékeinkről olyan adatbázist vezetünk, mely egyszerre képes a bolti eladásokat és az online elkelt termékeket egyszerre regisztrálni.

A modern raktárkezelés a megoldás

Ahhoz, hogy a leltárral kapcsolatos kavarodás elkerülhető legyen, mindenképp olyan szoftveres megoldásra van szükségünk, mely egy eladott árucikk esetén azonnal frissíti az árukészletünkkel kapcsolatos adatbázist.

Erre a legjobb megoldást egy olyan raktárkezelő szoftver jelenti, mely az üzletekben használt eszközeinkkel (például POS-rendszerünkkel), valamint webáruházunkkal összekötve képes a különböző helyről beérkező rendelések kezelésére.

A raktárkezelő szoftver használata mellett természetesen szükségünk lesz olyan eszközökre, melyek garantálják számunkra azt, hogy a boltban eladott termékek azonnal bekerülnek az adatbázisba, ezáltal véletlenül sem alakul ki ideiglenes készlethiány. Erre a feladatra bármilyen vonalkód olvasó vagy mobil adatgyűjtő megfelel, mely az általunk választott raktárkezelő szoftverrel kompatibilis.

Nem csak a rendelések szempontjából fontos

Az árukészlet megfelelő kezelhetősége nem csak az online rendelések teljesítése szempontjából lehet kulcsfontosságú. A jól működő nyilvántartás segít abban, hogy a lejárt árucikkek időben lekerüljenek a polcról, hogy a sérült áru egyszerűbben legyen visszaküldhető, valamint segít abban is, hogy feltérképezzük, melyek azok a termékek, melyek jobban fogynak és a jövőben nagyobb készlettel kell betáraznunk belőlük.

Ha visszaemlékszünk a járványhelyzet kirobbanása idején kialakult hiányokra, abban az esetben az utóbbi lehetőség különösen hasznos lehet, hiszen a digitális nyilvántartásnak köszönhetően akár abban a pillanatban új szállítmányt rendelhetünk valamiből, amint észrevesszük, hogy az átlagosnál gyorsabb ütemben kezdett el fogyni raktárunk polcairól.


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés