A raktári munka optimalizálásának lépcsőfokai

A raktári munka optimalizálásának lépcsőfokai

Avagy a modern technológia integrálása a produktivitás növelése érdekében

Napjainkban egyre nagyobb igény mutatkozik az újító, modern megoldásokra a raktári munka területén. Ez főként az elmúlt évtizedben jelentősen átalakult fogyasztói igényeknek, vásárlói szokásoknak köszönhető. A hagyományos üzleti modellek mellett egyre népszerűbbé váltak az online áruházak, és az eladási mód megváltozásával némileg a klasszikus raktározási módszerek is átalakultak, fejlődésnek indultak.

Új idők, új elvárások. A raktározás területén is

A cégeknek manapság már nem csak a versenytársakkal szemben kell felvenniük a kesztyűt, hanem az idővel is, hiszen minél gyorsabb és minél hatékonyabb a kiszállítás, a kuncsaftok annál elégedettebbek a szolgáltatással. Effektív munka azonban csak akkor végezhető, ha adottak az új idők igényeihez igazodó, modern feltételek is.

A jó hír az, hogy manapság már minden olyan eszköz elérhető a piacon, ami szükséges lehet a munkafolyamat megfelelő optimalizálásához.

Ahhoz azonban, hogy hatékonyan tudjuk növelni cégünk produktivitását, eszközparkunkat átgondoltan és tudatosan kell fejlesztenünk. Először is fel kell mérnünk, melyek azok területek, melyeken kevésbé vagyunk erősek, melyek bármilyen formában újragondolásra szorulnak.

A raktári munka optimalizálásának alapvető lépcsőfokai

  • Fizikai automatizálás: A raktári munka új eszközökkel történő modernizálása.
  • Raktárkezelő rendszerek optimalizálása: A működéséhez szükséges központi rendszer kiépítése, szoftverek telepítése, és eszközeinkkel történő összehangolásuk.
  • Munkafolyamat optimalizálása: Az új eszközök segítségével modernizált munkafolyamat pontos kidolgozása.
  • Humán erőforrás bővítése: Szükség esetén új munkaerő toborzása a rendszer hatékony kezelése érdekében.
  • Működési transzparencia megteremtése: A hatékonyabb működés és a hibák gyors, effektív elhárítása érdekében a rendszer tökéletes átláthatóságának biztosítása.

A legelső lépés az eszközpark modernizációja

Minden egyes dimenzió más és más megoldásokat követel annak érdekében, hogy céljainknak megfelelően optimalizálhatóvá váljon. A fizikai automatizálás és a raktárkezelő rendszerek megújítása főként új, modern eszközök és szoftverek beszerzésén múlik, még a munkafolyamat újratervezése, a humán erőforrás bővítése, illetve a transzparencia megteremtése már inkább elméleti és gyakorlati feladatot jelent, melyeknek előfeltétele a megfelelő technológiai háttér.

Számos esetben az első lépést a használatban lévő RFID rendszerek és mobileszközök bővítése, megújítása jelenti. Egy raktározással és logisztikával foglalkozó cég életében ugyanis a vonalkódos adatbázis kezeléséhez szükséges eszközök jelentik a munka alapfeltételét.

Minél modernebb és sokoldalúbb mobileszközökkel dolgozunk tehát, munkánk annál gördülékenyebben és megbízhatóan zajlik majd. Abban az esetben persze, ha az adatok feldolgozására és az eszközök kezelésére szolgáló szoftveres rendszerünk is képes lépést tartani a korral és kezelni az általunk használt, modern mobileszközöket és RFID rendszerünket.

Nem megy egyről a kettőre

Ne feledkezzünk meg arról, hogy a raktári munka folyamatának megújítása egyáltalán nem olyan feladat, ami egyik napról a másikra kell, hogy történjen. Az internetnek és az új, online megoldásoknak köszönhetően felgyorsult világ azonban egyre inkább megköveteli azt, hogy a termékek kiszállítása ne csak hatékonyan és biztonságosan, de gyorsan is történjen. Éppen ezért a munkafolyamat újragondolása elkerülhetetlen.

Fontos tehát, hogy minél hamarabb megismerjük és megértsük a digitalizálásban és a modern eszközök használatában rejlő lehetőségeket, és megtanuljuk kihasználni azokat munkánk hatékonyságának és produktivitásunk növelésének érdekében.

Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés