Így modernizálhatod raktárkezelési munkafolyamataid, anélkül hogy megzavarnád az eladásokat

Így modernizálhatod raktárkezelési munkafolyamataid, anélkül hogy megzavarnád az eladásokat

Sok vállalkozás két dolog miatt nem mer belevágni munkafolyamatainak modernizálásába. Az egyik az, hogy túlzottan sokat kellene költeni az új technológiára, a másik pedig az, hogy a folyamat több hetes leállásokkal és komoly bevételkieséssel is járhat.

Ha helyesen csináljuk azonban a befektetés hosszútávon egészen biztosan megtérül, a munkának pedig addig sem kell szünetelnie, amíg mi a fejlesztéseken dolgozunk.

De mit jelent az, hogy helyesen? Most megmutatjuk, hogyan foghatunk neki a raktári munkafolyamatok újragondolásának anélkül, hogy erre túlságosan sok időt, vagy megterhelő mennyiségű pénzt kellene áldoznunk!

Ami mindennél fontosabb: a tervezés

Az, hogy a munkafolyamatok újragondolása és az eszközpark lecserélése után gördülékenyebb lesz a munka és növekszik majd a produktivitás, rendkívül jól hangzik. Ahhoz azonban, hogy ez valóban így legyen, nem szabad „Hűbele Balázs” módjára belevágnunk a felújításokba.

A raktári folyamatok megreformálása komoly tervezést igényel, melynek alapját saját igényeink ismerete képzi.

Gyorsítani szeretnénk a munkafolyamatot, azt szeretnénk, hogy pontosabb legyen az adminisztráció, vagy épp több árucikket szeretnénk egy időben, hatékonyan kezelni. Esetleg szeretnénk, ha mindez egyszerre megvalósulna?

Nem mindegy ugyanis a munkafolyamatok mely fázisában, és főként, milyen eszközök beszerzésével vágunk neki a folyamatnak.

Összességében azt mondhatjuk, hogy a modernizálási kísérlet akkor lehet igazán hatékony és hosszútávon kifizetődő, ha nem sietjük el. Mielőtt belevágnánk az új rendszer kiépítésébe vagy a régi felújításába, mindenképp térképezzük fel cégünk gyengepontjait, és pontosan tervezzük meg, a hatékony produktivitás növekedéséhez milyen új munkafolyamatokra, a megvalósításhoz pedig milyen eszközökre lesz szükségünk.

Ennek tudatában már felállíthatunk egy olyan modernizációs ütemtervet, mely segít abban, hogy ideiglenesen se kelljen leállnunk a munkával és addig is az átállási időszak alatt is kihozhassuk vállalkozásunkból a maximumot.

A biztos alapok megteremtése

Ha azt szeretnénk, hogy cégünk a lehető leghatékonyabban lépjen a fejlődés útjára, a problémát mindig a gyökerénél kell megfognunk. A kisvállalkozások többségénél pedig leginkább a manuális adminisztráció az, ami képes lényegesen lelassítani a munkafolyamatokat.

Ráadásul az ebben rejlő hibalehetőségek sokszor plusz munkát és extra kiadásokat is jelentenek.

Ahhoz tehát, hogy a modernizáció útjára lépjünk, meg kell teremtenünk a szilárd alapokat, és legelőször az adminisztrációs feladatok manuális végzésével kell leszámolnunk. Ennek érdekében szükségünk lesz egy olyan raktárkezelő szoftverre, melyben a leltárt egyszerűen és gyorsan, digitálisan vezethetjük.

A raktárkezelő program önmagában persze mit sem ér, ha nem rendelkezünk a használatához szükséges eszközökkel. 

A céljainknak megfelelő eszközök beszerzése

A digitális adminisztráció alapvető kellékét a vonalkód olvasók és/vagy mobil adatgyűjtők jelentik. Ezek segítségével gyorsan, pontosan és hatékonyan kezelhetjük vonalkóddal ellátott termékeinket. Az, hogy milyen eszközökbe fektetünk, leginkább céljainktól, és az általunk üzemeltetett raktár vagy üzlet méretétől is függ.

Míg a kisebb vállalkozások egyszerűbb, kézi szkennerekkel is lazán teljesíthetik a feladatot és elérhetik a kívánt fejlődést, addig a nagyobb cégeknek már lehetséges, hogy ehhez ipari megoldásokra lesz szükségük. Az eszközök beszerzése esetén is fontos tehát, hogy jól ismerjük saját igényeinket, és tisztában legyünk a céllal, amit eszközparkunk modernizációjával szeretnénk elérni.

Összességében fontos, hogy a hosszú távú fejlesztés és a munkafolyamatok lehető legkevésbé történő megzavarása érdekében az olyan technika felé orientálódjunk, mely nem csak az egyszerű kezelhetőséget biztosítja, de könnyebben naprakészen is tartható.

Ha szeretnénk a lehető legmodernebb megoldás mellett dönteni, érdemes tehát olyan, Android-alapú, multi-funkciós készüléket választanunk, mely egyaránt lehetővé teszi az 1D és 2D vonalkódok feldolgozását, valamint egyszerre akár több munkaeszköz kiváltására is alkalmas.


Cikk letöltése PDF formátumban

Bakos Bence
Bakos Bence

A DigiCode Kft. ügyvezetője, az Online ügyfél és vásárlási élményért felelős vezető, akinek az egyik legfontosabb feladata a Sales csapat koordinálása.

Fontos, használható tippek, trükkök,
infók, tanulmányok.

Iratkozzon fel és értesüljön egyszerűen!

Feliratkozás

Érdeklődés és árajánlatkérés