Mi teszi boldoggá a vásárlókat?

A Zebra tíz éves vásárlói tanulmányában közel 7500 vásárlót kérdezett meg világszerte abból a célból, hogy mélyebb képet kapjon a fogyasztói elégedettséggel kapcsolatban. Az eredmény azt mutatja, hogy leginkább a gyors és perszonalizált, vásárlóközpontú szolgáltatásokra mutatkozik igény a vásárlói oldalon.

A világ minden táján a fogyasztói élmény dominál

Az elemzés eredményeit a Shopper Vision Study névre hallgató tanulmány foglalja össze, bemutatva az elmúlt évek során a fogyasztói preferenciákban történt trendeket és változásokat. A tanulmányból többek közt az alábbi információk derülnek ki:

  • A vásárlók 60%-a szerint erősíti a fogyasztói élményt a vevőket mobileszközökkel segítő alkalmazottak munkája.
  • A vásárlók 66%-a azokat az üzleteket részesíti előnyben, akik biztosítják a vásárlás napján, vagy a következő napon történő kiszállítást, és a gyors kiszállításért nem számítanak fel extra pénzösszeget.
  • Csupán 20% az, akik szeretnek vásárlás nélkül, céltalanul bolyongani a boltokban, és mindössze 13%, akik kizárólag célirányosan, a szükséges dolgokat teszik a kosárba egy vásárló körút során.
  • 42% kifejezetten a különböző akciók és leárazások által kínált lehetőségeket keresi.
  • 53% még mindig a klasszikus boltokat részesíti előnyben az online vásárlással szemben.

A tanulmányból továbbá kiderül az is, hogy a vásárlók leginkább a hibás termékek cseréjének lassúságával, valamint a kevésbé hatékony és segítőkész ügyfélszolgálatokkal elégedetlenek.

A gyors és modern kiszolgálásé a jövő

A Zebra által készített felmérés legnagyobb tanulságai közé tartozik, hogy a vásárlók a modern, innovatív technológiákat alkalmazó boltokat részesítik előnyben. Minél interaktívabb módon zajlik a vásárlási folyamat, annál személyre szabottabb és mélyebb benyomást keltő lesz a fogyasztói élmény, melynek hatására a vásárlók elégedetten térnek vissza az üzletbe.

A vevők számára ugyanis fontos az interakció, és az, hogy vásárlás során a fogyasztói élmény kerüljön középpontba. Éppen ezért bír kiemelten nagy jelentőséggel a gyors kiszállítási idő, valamint a felmerülő problémák esetén villámgyors és hatékony segítséget nyújtó ügyfélszolgálat.

A tanulmány eredményeinek rövid összefoglalását az alábbi linken található infografikán is megtekinthetik:

https://www.zebra.com/content/dam/zebra_new_ia/en-us/solutions-verticals/vertical- solutions/retail/infographic/2018-ShopperStudy-Infographic-en-gb.pdf?elqTrackId=5306fefa47f24345944f4e5b77ccb19a&elqaid=4464&elqat=2
Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés