Mit javasolnak a Zebra szakértői a kiskereskedőknek járvány idején?

Mit javasolnak a Zebra szakértői a kiskereskedőknek járvány idején?

A közelmúltban jelent meg egy bejegyzés a Zebra hivatalos blogján azzal kapcsolatban, hogyan is látják a cég szakemberei a jelenlegi járványhelyzetet.

Röviden és tömören összefoglaltuk azokat a hasznos tanácsokat, melyek a kiskereskedőket segíthetik abban, hogy hatékonyan tudjanak megbirkózni a jelenlegi válságidőszakkal.

Felértékelődött az információkezelés pontossága

Andres Avila, a Zebra Latin-amerikai marketingcsoportjának egyik vezetője felhívta az üzletek figyelmét arra, az elmúlt hónapokban milyen magas mértékben értékelődött fel a megfelelő adatkezeléssel és az adminisztrációs feladatok kérdésköre.

Ez leginkább annak köszönhető, hogy a vírushelyzet által megkövetelt társadalmi távolságtartás miatt egyre több üzlet áll át az online rendelések kezelésére, ez a folyamat pedig magas fokú precizitást igényel.

A legtöbb kiskereskedő azonban csak most tapasztalja meg, mennyire nem egyszerű feladat a növekvő számú rendelések kezelése, pláne abban az esetben, ha a feladathoz nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel.

Éppen ezért a Zebra szakembere arra igyekezett felhívni a boltvezetők figyelmét, hogy a hatékony működéshez elkerülhetetlen az olyan, modern megoldások használata, melyek gyorsabbá és egyszerűbbé teszik az adminisztrációs feladatokat.

Ezek közé sorolta a mobil adatgyűjtőket, valamint az RFID eszközöket is, hiszen ezek megbízhatóságuknak köszönhetően rengeteget segítenek a rendelésekkel kapcsolatos adatok nyilvántartásában.

Egyre többen döntenek az önkiszolgáló megoldások mellett

Bizonyos üzleteket nem érintenek a kötelező zárva tartással kapcsolatos intézkedések. Ilyenek az alapvető szükségleteket, például az élelmiszer-ellátást kielégítő boltok, ahol a Zebra szakemberei szerint a legnagyobb szükség van a modernizációra.

A nagyobb üzletláncok esetében már korábban is találkozhattunk az önkiszolgáló kasszák megoldásával, mely jó megoldást jelenthet mind a dolgozók, mind pedig a sorban álló vásárlók védelmére. Használatukhoz kevesebb közvetlen kontaktusra van szükség, így jelenlegi helyzetben mindenképp előnyösebbek lehetnek, mint a hagyományos POS megoldások.

Az önkiszolgáló kasszák bevezetése persze a kisebb üzletek esetében nem feltétlenül megoldható, azonban a nagyobb áruházláncoknak érdemes hangsúlyt fektetnie a fejlesztésükre, hiszen használatuk nem csak a jelenleg kialakult, átmeneti helyzetben, de a későbbiekben is kifejezetten hasznos befektetés lehet.

Néhány jó tanács a kiskereskedőknek

  • Annak érdekében, hogy az alkalmazottak és a vásárlók egészségét is hatékonyan óvhassuk meg, a Zebra szakemberei többek közt az alábbi intézkedéseket ajánlják:
  • Dolgozzunk modern, a munkafolyamatokat leegyszerűsítő és felgyorsító eszközökkel, ezzel is hatékonyan megelőzve a sorban állást.
  • Próbáljunk minél nagyobb teret felszabadítani az üzletben, lehetővé téve ezzel azt, hogy a vásárlók megfelelő távolságra tudjanak egymástól mozogni a polcok közt. Ennek érdekében csak a jelenlegi helyzetben is szükséges árucikkeket tartsuk az üzletben.
  • Ha egy bizonyos árucikkből hiány merül fel, kommunikáljuk azt minden lehetséges felületen a vásárlók felé. A modern mobileszközök használatával ez a közösségi médiafelületeinken akár pillanatok alatt megoldható.
  • Kiemelten figyeljünk a higiéniára, és ha lehetőségünk van rá, ne csak dolgozóinknak, de vásárlóinknak is biztosítsuk az üzletbe lépve a fertőtlenítés lehetőségét.
Cikk letöltése PDF formátumban

Bakos Bence
Bakos Bence

A DigiCode Kft. ügyvezetője, az Online ügyfél és vásárlási élményért felelős vezető, akinek az egyik legfontosabb feladata a Sales csapat koordinálása.

Fontos, használható tippek, trükkök,
infók, tanulmányok.

Iratkozzon fel és értesüljön egyszerűen!

Feliratkozás

Érdeklődés és árajánlatkérés