5 dolog, ami meggátol abban, hogy vállalkozásodból kihozhasd a maximumot

5 dolog, ami meggátol abban, hogy vállalkozásodból kihozhasd a maximumot

Sok vállalkozás esik ugyanabba a hibába: éveken át dolgozik, ugyanazokat a munkafolyamatokat és munkaeszközöket használja, és csak hosszú idő után jön rá, hogy a profit nem, vagy csak alig növekszik. Ilyenkor a cégvezetők csak nézik, ahogy a versenytársak elhúznak mellettük, és nem értik, annyi kemény munka és befektetett energia után hogyan lehetséges ez.

Pedig ha hallgatnának a modern idők hívószavára, könnyen rájöhetnének a titok nyitjára. Arra, hogy az évtizedekkel, vagy akár csak az évekkel ezelőtt bevált megoldások ma már nem feltétlenül működőképesek.

A digitális világban az eszközparkok és a munkafolyamatokat is újra kell gondolni, annak érdekében, hogy a produktivitás és a cégből kivett nyereség maximalizálható legyen.

Ebben a bejegyzésben bemutatjuk az öt legnagyobb hibát, amit egy kisvállalkozás a folyamatos fejlődés felé vezető úton elkövethet.

Elavult munkaeszközök

Az egyik leggyakoribb hiba az olyan eszközökhöz ragaszkodni, melyek évekkel, vagy évtizedekkel ezelőtt valóban jó megoldásnak minősültek, mára azonban az új technológiák megjelenésének köszönhetően elavultak, elvesztették kompatibilitásukat és versenyképességüket.

Sok cég érzi pénzkidobásnak azt, hogy még működő eszközeit leselejtezze, és új megoldásokra ruházzon be, azonban az elavult munkaeszközök használata lassítja a munkafolyamatokat, növeli a hibák lehetőségét, és hosszabb távon sokkal nagyobb kiadásokat hozhat magával, mintha beruháznánk egy teljesen új, modern eszközparkra.

Mobilitás hiánya

Az okoseszközök korának egyik gyakran használt kulcsszava a mobilitás, és nem véletlenül. A modern technológia lehetővé teszi, hogy a vezeték nélküli hálózatok segítségével szinte bárhonnan dolgozhassunk, ez pedig az olyan munkaterületeken is új távlatokat nyitott, mint a raktárkezelés vagy a logisztika.

A vezeték nélküli eszközök használatával hatékonyan tágíthatjuk ki vállalkozásunk határait, és a munkafolyamatok gyorsasága, valamint a produktivitás is elképesztő mértékben növelhető.

Labilis adminisztrációs rendszer

Minden sikeres üzlet és raktár alapja a megfelelően működő adminisztráció. Ha porszem kerül a gépezetbe, az komoly problémákat okozhat, és akár nagy bevételkieséssel is járhat.

Annak érdekében, hogy minden tökéletesen működjön, nem csak jól működő számítógépekre és megfelelő raktárkezelő szoftverre van szükségünk. Fontos, hogy mindig megbízható vonalkód olvasókkal dolgozzunk, és jelölőcímkéink is a lehető legjobb minőségben készüljenek.

Nem megfelelő címkézéséi megoldások

Ha jobban belegondolunk, adminisztrációs rendszerünk egyik legfontosabb eleme a jó minőségű vonalkód címke. Ha nem megfelelő nyomtatóval, vagy gyenge minőségű alapanyagra nyomtatott címkékkel dolgozunk, akkor a folyamat már az elején megakad, és rengeteg hibára kell felkészülnünk.

Ha szeretnénk tökéletes minőségű vonalkódokkal dolgozni, fontos, hogy ne sajnáljuk a pénzt se az alapanyagokra, se a nyomtatásra, és ha magunk nem tudunk, vagy nem szeretnénk megbirkózni a feladattal, mindig bízzuk a munkát profi nyomdára.

Lassú kiszolgálás

Sok kisebb boltban jelentenek problémát a hosszú sorok, melyek az esetek többségében az elavult, gyenge minőségű POS-rendszerek használatából adódnak. Pedig a vásárlói tapasztalatok és vélemények alapján elmondható, hogy a gyors és hatékony kiszolgálás sokkal vonzóbb lehet, akár a hatalmas leárazásoknál, személyre szabott akcióknál is.

Annak érdekében, hogy vásárlóink jó hírét keltsék üzletünknek és leendő kuncsaftjaink ne pártoljanak el tőlünk idő előtt, érdemes a pénztárban használt szkennereinket mindig naprakész állapotban tartani, és a lehető leggyorsabb, legmodernebb technológiát választanunk a munkára.

Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés