Gyorsaság vs. különleges akciók. Melyik a nyerő?

Gyorsaság vs. különleges akciók. Melyik a nyerő?

Sok üzletvezető gondolja úgy, hogy a vásárlókat a különleges ajánlatokkal és akciókkal csábíthatja be igazán az üzletébe. Mások sokkal inkább a gyors kiszolgálás és a kifogástalan vásárlói élmény megteremtésére törekszenek, és arra esküdnek, hogy nincs jobb, kuncsaft annál, aki lojális.

Kiknek van igaza, és mi lehet a megoldás arra, hogy leendő vásárlóinkat ne csak becsalogassuk a boltokba, de hosszútávon visszatérő vendégként meg is tudjuk tartani őket?

Az akciózás is hatásos lehet, de...

Ha a vevőcsalogató ötletek és megoldások kerülnek szóba, a legtöbben a hatalmas leárazásokban és akciókban látják a legtöbb fantáziát. Mindnyájan szeretünk olcsón vásárolni, hát is vonzaná jobban a többi kuncsaftot, mint egy 70%-os leértékelés, vagy egy klasszikus, „egyet fizet, kettőt vihet” kiárusítás?

Nos, ez részben igaz. A különböző leértékelések és kuponakciók valóban népszerűek, hiszen a sok új vásárlót hozhatnak egy üzletnek. Arról azonban sokan megfeledkeznek, hogy hatásuk múlandó, és hosszabb távon gyakran többet árthatnak a boltnak, mint amit rövidtávon használtak. Hogy miért?

A leértékelések és kiárusítások általában egyszeri lehetőséget kínálnak a vásárlónak arra, hogy olcsóbban juthasson hozzá az általunk forgalmazott termékekhez. Ezekre a lehetőségekre pedig nyilván sokan harapnak, és hirtelen, rengeteg kuncsaftot csábítanak az üzletünkbe. Olyanokat, akik teljes áron nem vennék meg a szóban forgó, leértékelve olcsón kínált terméket.

Ezek a vásárlók azonban előfordulhat, hogy soha nem térnek vissza a boltba, azokat a vevőket pedig, akik prémium minőségű termékre vágynak, csak elriasztjuk az üzlettől.

Az akciózás tehát jó, megoldás lehet, abban az esetben, ha rövidtávon gondolkodunk. A visszatérő, lojális vásárlói kör kialakításához azonban önmagában még kevés. 

A gyorsaság és pontosság hosszú távú befektetés

Ha hosszabb távon gondolkodunk boltunk üzemeltetésében, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a legfontosabbak azok a kuncsaftok, akik időről időre újra, bizalommal térnek vissza üzletünkbe, és nem csak minőségi termékekre, de minőségi szolgáltatásra is igény tartanak.

A közelmúltban készült tanulmányok azt mutatják, hogy napjainkban a legfontosabb nem az ár, hanem a kiszolgálás minősége.

Az emberek pénzükért cserébe ugyanis nem csak minőségi termékeket, de prémium vásárlói élményt is keresnek, és ha az utóbbit nem kapják meg üzletünkben, könnyedén elpártolhatnak tőlünk.

Annak érdekében pedig, hogy minden gördülékenyen működjön, nem csak megbízható munkaerőre, de a jól működő infrastruktúrára is szükségünk lesz. A gyors és pontos munka ugyanis csodákra képes abban az esetben, ha célunk a tökéletes vásárlói élmény megteremtése.

Modern eszközökkel a vásárlók bizalmáért

Annak érdekében, hogy üzletünkben gyorsan haladjon a sor és vevőink elégedettek legyenek velünk, elengedhetetlen, hogy megbízható munkaeszközökkel dolgozzunk. Sajnos a régi vonalkód olvasók és pénztárgépek erre a feladatra sokszor már alkalmatlanok, és használatuk olyan, komoly fennakadásokhoz is vezethet, mint a hibás árleolvasás, vagy a kassza teljes leállása.

Ha szeretnénk elkerülni ezeket a problémákat, és elnyerni vásárlóink bizalmát, érdemes modern, megbízható eszközöket használnunk. Olyanokat, melyek képesek a megújulásra, ezáltal a legfrissebb trendekhez, üzleti megoldásokhoz is képesek alkalmazkodni.

Korábban többször is foglalkoztunk például a Zebra által gyártott mobileszközökkel, melyek egyszerre akár több bolti munkaeszköz feladatát is képesek ellátni. Ezek a gépek nem csak a vásárlói igénynek hiánytalan kielégítésében lehetnek segítségünkre, de a kereskedelem és raktározás területén mutatkozó, egyre erősebb munkahiány ellen is hatékony fegyverként használhatjuk őket.

Ha szeretnél többet olvasni a témában, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket. Ha pedig a legjobb minőségű vonalkód olvasók és adatgyűjtők közt néznél körül, vess egy pillantást webáruházunkra, ahol minden olyan eszközt megtalálhatsz, amivel az új évtizedben is gördülékenyen mehet a munka.


Cikk letöltése PDF formátumban
Bakos Bence
Bakos Bence

A DigiCode Kft. ügyvezetője, az Online ügyfél és vásárlási élményért felelős vezető, akinek az egyik legfontosabb feladata a Sales csapat koordinálása.

Fontos, használható tippek, trükkök,
infók, tanulmányok.

Iratkozzon fel és értesüljön egyszerűen!

Feliratkozás

Érdeklődés és árajánlatkérés